lördag 22 november 2008

Steve Forbert - 30.000 Men



Steve Forbert, ännu en amerikansk singer/songwriter som kan skriva fantastiska låtar och kanske ännu mer fantastiska texter. Med min egen videohyllning vill jag tipsa gästande bloggläsare om en något underskattad artist som jag själv kamperat ihop med sen 70-talet.

30.000 Men är hämtad från ett album kallat, Young, Guitar Days, som är en samling av ratat material från tiden för hans fyra första skivor. Lite märkligt kan jag tycka, men hans 4 första är fullkomligt storslagna.

Grämer mig oerhört mycket att jag sumpade hans konsert i Uppsala den 20 nov. Brukar kolla hans turnedatum på hans hemsida, men inte fan kommer han till Sverige någon gång. Men när jag inte kollat på ett tag, så hinner jag inte med. Sånt är livet! Men jag har hans skivor och snart ni också får jag hoppas.



Mitt betyg: Jag satsar mina samlarflugor

Inga kommentarer: